12 Eylül 2012 Çarşamba

Ödemi azaltmanın yolları




Bayanlar arasında en çok karşılaşılan problemlerden biri olan ödemi azaltmanın yolları:

1) Tuz oranı yüksek yiyeceklerden uzak durun. Peynir, zeytin, salamuralar, turşular, bulyonlar, şarküteri ürünleri, tuzlu bisküviler yüksek miktarda tuz içerir. Dikkatli olun.

2) Taze ananas, doğal ödem söktürücüdür. Sabah aç karnına 1-2 dilim ve öğün aralarında tüketilebilir. Yine kivi, maydanoz ve terenin de ödem azaltıcı etkileri biliniyor.

3) Probiyotikli yoğurtlar ve kefir bağırsakta iyi bakteri oranını artırarak şişkinliği azaltır. Düzenli kullanımın faydası vardır.

4) Su içmek çok önemli. İyi bir dolaşım sistemi iyi bir boşaltım sistemi ile birliktedir. Böbreğin ve bağırsağın iyi çalışması için günde 2-2,5 litre kadar su tüketilmelidir. Bitki çaylarına karanfil eklenebilir.

5) Alkol, gazlı içecekler, kafein oranı yüksek içecekler (çay, kahve ) ve tuz oranı yüksek içecekler soda, şalgam suyu, tuzlu ayranlardan ödem şikayeti olanlar uzak dursun.

6) Çok fazla basit karbonhidrat tüketilmemelidir. Özellikle basit karbonhidratlar denilen beyaz un, şekerler ve pirinç gibi gıdaların glisemik indeksi yüksektir. Şişkinlik yapabilir.

7) Yağ oranı yüksek kızartmalar, soslar, şarküteri ürünleri de ödemi artırabilir.

8) Gün içindeki aktivitenizi artırın. Ayaklarınızı yukarıda tutmaya özen gösterin. Masa başı bir işte çalışıyorsanız saat başı su molası verin, masanızdan kalkın, dolaşıp öyle çalışmaya devam edin. Masanızın altına bir yükseklik koyun ve ayağınızı onun üzerinde tutun.

9) Kilo yönetiminize özen gösterin, fazla stresten uzak durun.
Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder